Kabelexploitant Ziggo heeft het aantal internetklanten in het derde kwartaal opnieuw zien toenemen tot net geen 2 miljoen.
Vergeleken met de voorgaande periode is dat per saldo een toename met 20.000, ofwel 1 procent. Het aantal mensen met een alles-in-eenpakket bleef stabiel ten opzichte van het tweede kwartaal. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.
Ziggo, dat naar verwachting binnenkort van de beurs verdwijnt en fuseert met branchegenoot UPC, behaalde een omzet van 403 miljoen euro. Dat is een toename met bijna 3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst kelderde, met name als gevolg van een flink bedrag aan eenmalige afschrijvingen, van 82,8 miljoen euro naar 2,7 miljoen euro.
De brutowinst (ebitda), gecorrigeerd voor eenmalige posten, kwam uit op 228 miljoen euro, tegen 220 miljoen euro een jaar eerder.
Topman René Obermann toonde zich tevreden over de resultaten, die volgens hem behaald zijn in een aanhoudend competitieve markt. Het bedrijf houdt vast aan de verwachtingen die het eerder uitsprak voor heel 2014.
Fusie Ziggo met UPC: banen weg
In het persbericht deed Ziggo geen mededelingen over de personele gevolgen van de voorgenomen fusie met UPC. NRC Q meldde donderdag dat die 900 banen gaat kosten. Dat aantal is hoger dan de 500 tot 600 banen waar de vakbonden aanvankelijk rekening mee hielden. Bij de twee ondernemingen zijn ruim 4350 mensen in dienst.
Onlangs gaf de Europese Commissie goedkeuring onder bepaalde voorwaarden voor de overname van het aan de Amsterdamse beurs genoteerde Ziggo door het moederbedrijf van UPC, kabelgigant Liberty Global.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl